мај 15

Флаширана вода: Најголемата измама во историјата на човештвото

Како водата стана луксуз?

Во време кога хидратацијата е едноставна потреба, флашираната вода успеа да стане симбол на престиж и „здрав живот“. За само неколку децении, од тоа што луѓето дома пиеја вода од чешма – нешто толку секојдневно – дојдовме до момент кога луѓето плаќаат илјадници денари годишно за шише вода кое во суштина е... исто како онаа од славина. Зошто се случи ова?

Промената почнува со перцепцијата. Со години, флашираната вода ни беше сервирана како „почиста“, „побезбедна“ или „поприродна“. Реклами со снежни планини, чисти извори и луѓе што трчаат низ природа нè убедија дека флашираната вода е супериорна. Но реалноста е поинаква.

Во овој текст, ќе ги разгледаме причините зошто флашираната вода е толку присутна, кои се нејзините вистински трошоци – не само парични, туку и еколошки – и што можеме да направиме како одговорни потрошувачи. А најважно од сè – ќе зборуваме за тоа како да ја замениме оваа навика со нешто поодржливо и попаметно, без да се жртвува удобноста или квалитетот.

Историја на флашираната вода

Флашираната вода можеби изгледа како модерен производ, но нејзините корени одат длабоко во историјата. Првите документирани случаи на комерцијална продажба на флаширана вода датираат од 18 век, кога минералната вода од природни извори се продавала во стаклени шишиња како „лековита вода“. Луѓето верувале дека овие води имаат моќ да лекуваат или да го прочистат организмот, па се купувале како дел од здравствени третмани – особено во спа и бањски центри.

Сепак, масовната популарност на флашираната вода започнува дури во 20 век.
Со подобрувањето на технолошките капацитети за пакување и транспорт, како и со растот на маркетингот како индустрија, неколку големи брендови почнуваат да градат целосни бизнис-империји врз основа на идејата дека водата од шише е „подобра“.
Во 1970-тите и 1980-тите, брендовите како Evian и Perrier почнуваат агресивни кампањи во западните земји – особено во САД, а потоа во Европа.

Овие брендови успеаја да направат нешто исклучително: да го претворат обичниот, јавен ресурс во луксузен производ. Наместо да се продава водата како храна или основна потреба, таа почнува да се пакува како стил на живот.
Маркетингот ја претвора флашираната вода во дел од културниот тренд – нешто што го држите в рака додека вежбате, патувате или дури и седите во кафе бар.
Од „минерална лековита вода“ таа еволуира во „здрав пијалак за урбаниот човек“.

Денес, повеќето од најголемите брендови на флаширана вода се во сопственост на мултинационални корпорации, кои продаваат милијарди литри годишно. Но прашањето е – дали навистина купуваме нешто подобро, или само плаќаме за слика што некој вешто ја продал?

Маркетингот зад флашираната вода

Флашираната вода не се продава поради жед – се продава поради слика.
Во еден од најуспешните маркетинг подвизи на модерното време, компаниите успеаја да го брендираат најосновниот и најдостапен ресурс како премиум производ.
Начинот на кој флашираната вода се рекламира игра на најдлабоките човечки инстинкти: потребата за чистота, здравје, и припадност.

Ако погледнеме внимателно, ќе видиме дека речиси сите реклами за флаширана вода следат сличен образец – недопрена природа, снежни врвови, кристално чисти извори, атлетски тела и среќни лица.
Целта е едноставна: да ве убедат дека оваа вода е поврзана со „повисока“ вредност – дека ја добивате од некое посебно, речиси мистично место, и дека сте направиле „паметен избор“ што ве одвојува од другите. Тоа е емотивен маркетинг, не информативен.

Но реалноста често е далеку од оваа слика. Голем дел од флашираната вода потекнува од исти извори како водата од чешма – индустриски преработена, филтрирана, па пакувана и брендирана со звучни имиња. Во некои земји, компаниите дури и користат јавни водоводни системи, за кои плаќаат симболични надоместоци, а потоа ја препродаваат водата по цена што е илјадници пати повисока од нејзината реална вредност.

Покрај тоа, многу брендови користат и психологија на статус: ако пиете од одредено шише, тоа ве прави „свесни“, „елегантни“ или „премиум“.
Притоа, никаде не стои дека самата вода е поразлична. Продаваат не супстанција, туку идеја.
И таа идеја – за жал – чини скапо, и на индивидуално и на општествено ниво.

Економски и еколошки аспекти

Кога ќе го споредиме она што го добиваме со она што го плаќаме за флаширана вода, станува јасно дека станува збор за огромна економска нерамнотежа. Во просек, едно шише флаширана вода чини 30-40 денари, додека еден литар вода од чешма – дури и филтрирана – чини само неколку денари. Во некои земји, цената на флашираната вода е до 2000 пати повисока од цената на водата од чешма. Со други зборови, не плаќаме за квалитет – туку за пакување, транспорт и маркетинг.

Овој економски апсурд добива уште подлабока димензија кога ќе се земе предвид фактот дека многу производители плаќаат симболична цена за пристап до водните ресурси, а потоа ја продаваат водата со огромна маржа. При тоа, профитот не се реинвестира во заедниците што ги снабдуваат со вода, туку завршува во џебовите на корпорации.
Купувачите, пак, се во илузија дека прават „поприроден“ избор.

Но економската штета не е ништо во споредба со еколошката.


Пластичните шишиња што се користат за пакување на вода се еден од најголемите загадувачи на планетата. Секоја година се произведуваат милијарди шишиња, од кои само мал дел се рециклираат. Остатокот завршува на депонии, во реки, мориња и океани, каде што се разградуваат со векови. Притоа, создаваат микропластика што влегува во животната средина, во нашата храна и вода и на крај во нашите тела.

Покрај тоа, производството и транспортот на флаширана вода троши огромна количина енергија и фосилни горива. Да се транспортира вода од фабрика до маркет, и потоа до вашиот дом, значи дека за литар вода се трошат ресурси кои би биле непотребни доколку користиме локална вода.

Флашираната вода, кога ќе се погледне на глобално ниво, не е само финансиска загуба – туку е еколошка катастрофа која се повторува секој ден, милијарди пати.

Решение: Како да се ослободиме од флашираната вода?

Ако погоре напишаното ви има логика и ви здосади да плаќате скапо за нешто што треба да биде достапно, ако ве загрижува количината пластика што ја трошиме секој ден или ако едноставно сакате да направите паметен чекор за вашиот дом – тогаш е време за вистинско решение.

Ние веруваме дека секој дом заслужува сигурна, чиста и достапна вода, без пластика и без непотребни трошоци. Затоа го препорачуваме Aqua Glass системот за филтрирана вода – едноставен, ефикасен систем кој се монтира и поврзува со водоводната мрежа и ја филтрира водата, така што добивате чиста, филтрирана вода, многу поквалитетна од водата стоена со месеци во пластика.

Со Aqua Glass:

  • Добиете филтрирана вода со висок квалитет – секогаш при рака.
  • Заборавете на купување и влечење шишиња од маркет.
  • Заштедувате значителна сума на пари месечно.
  • Ја намалувате вашата пластична потрошувачка и отпад.
  • Вложувате во долгорочно решение кое се исплаќа веќе од првиот месец.

Aqua Glass не е само филтер – тоа е мала револуција во начинот на кој размислуваме за водата. Достапен е со модерен дизајн кој одговара на секоја кујна.
Монтажата е лесна, а одржувањето минимално.

Не ја плаќајте водата 100 пати повеќе од реалната вредност.
Не создавајте пластичен отпад што ќе трае стотици години. Направете го паметниот избор денес.

Погледнете го Aqua Glass системот тука и откријте што значи да ја имате најдобрата чиста и здрава вода за пиење во вашиот дом.

За прашања и нарачки контактирајте со нас: 076 676 819 и 070 755 190


Tags


You may also like

Што Треба да Знаете за Кисела и Алкална Вода

Во свет каде здравјето и хидратацијата се сѐ поважни, сѐ повеќе луѓе се интересираат за различните типови вода – особено за киселата и алкалната вода. Но, што навистина значи терминот „pH“ и како тоа влијае на нашето тело? Дали е подобро да пиеме алкална вода, и зошто некои луѓе избегнуваат кисела вода? Во овој блог

Read More

5 знаци дека водата во твојот дом е проблем – и што да направиш веднаш

1. Чуден вкус или мирис на водата Ако водата од чешмата има метален, хлоров, или „мувлосан“ вкус, тоа е јасен знак дека нешто не е во ред. Многу луѓе се навикнуваат на лошиот вкус, но тоа не значи дека е безбедно. Мирисот може да укажува на присуство на хлор, сулфати или дури органски материи. Во

Read More

Get in touch